قدم به قدم با شما در جهت ساخت یک پیج اینستاگرام موفق

سوال بزرگی شما را به این مقاله رسانده است. این سوال که چرا پیج اینستاگرام شما آنقدر که باید موفق نیست. چرا مثل پیج های اینستاگرامی بزرگ، رونق ندارد؟ اصلاً این پیج های بزرگ اینستاگرامی چه می‌کنند که تا این حد موفق هستند؟ آنها از چه روشی برای افزایش فالوورهای خود استفاده می‌کنند؟ چه راهکار و ترفندی هست که شما از آن مطلع نیستید؟ من در این مقاله قصد دارم پاسخ سوال شما را بدهم. پاسخ این سوال که چه روش های رایگان یا کم هزینه ای برای جذب فالوورهای واقعی و ایرانی وجود دارد.نکته ی جالب این می باشد که اغلب کاربرانی که از اینستاگرام استفاده می کنند جوان هستند.  معمولا اکثر کاربران اینستاگرام دارای سن زیر ۳۰ سال هستند.

اما نه! این یک مقاله ساده و بی سر و ته نیست. این مقاله قرار است قدم به قدم با شما در جهت ساخت یک پیج اینستاگرام موفق حرکت کند و به شما یاد بدهد که چگونه می‌توانید فالوورهای بسیار زیادی را جذب کنید. فالوورهایی واقعی، ایرانی و فعال! فالوورهایی که پیج شما را دوست دارند و در آن فعالیت می‌کنند. پس اگر به دنبال یک آموزش درست و حسابی برای بالا بردن فالوورهای اینستاگرام خود هستید، جای درستی آمده‌اید. کاربران اینستاگرام با انتشار عکس های جذاب و خلاقانه سعی می کنند تعداد فالوور ها و لایک های خود را افزایش دهند. این پتانسیل باعث می شود که شما با استفاده از تصاویر در اینستاگرام برای خود برند سازی نمایید. اما برای بازاریابی در اینستاگرام باید نکاتی را رعایت کنید که ما در این پست تصمیم به آموزش برخی نکات کاربردی جهت بازاریابی مطلوب در اینستاگرام می پردازیم.

در ادامه ما ۸ مرحله اساسی برای ساختن یک پیج اینستاگرام موفق را با شما بررسی خواهیم کرد. ۸ تکنیک و روش برای آنکه مطمئن شوید پیج اینستاگرام شما موفقیت بی‌نظیری خواهد داشت. با ما همراه باشید.

 

۸ روش فوق‌العاده کاربردی رایگان برای افزایش فالوور اینستاگرام

1- مشخص کردن یک استراتژی برای خودتان 


افزایش فالوور اینستاگرام یک روند تدریجی است. البته که روش‌هایی وجود دارند که شما یک‌شبه ۱۰هزار فالوور پیدا کنید (مثلا خرید فالوور فیک)؛ اما مسلما این فقط به یک عدد در صفحه شما تبدیل می‌شود و سودی به حال اینستاگرام شما ندارد. اصولا راه درست هرچیزی وقت و انرژی لازم دارد، اما در عوض شما را به نتیجه‌ای دلخواه، مطلوب و مطمئن می‌رساند. برای زیاد شدن فالوورهای خود شما ابتدا به یک استراتژی نیاز دارید. استراتژی طراحی یک مسیر است که شما از نقطۀ فعلی به نقطۀ مطلوب می‌رساند. برای طراحی استراتژی خوب باید:

ببینید دنبال چه چیزی هستید

داشتن یک هدف شفاف مهم‌ترین بخشِ طراحی استراتژی خوب برای افزایش فالوور است. برای تعیین هدف بهچشم انداز و آیندۀ کسب‌وکار (یا زمینه فعالیت‌تان) خود فکر کنید. به این فکر کنید که “جایگاه مطلوب شما در یکسال آینده کجاست؟”، “دوست دارید صفحه شما در مطلوب‌ترین وضعیتش چه تعدادی فالوور داشته باشد؟”، “میزان تعامل آنها در صفحه شما چقدر و چگونه باشد؟”، “وضعیت لایک و کامنت‌ها چگونه باشد؟”

اگر جواب این سوال‌ها را می‌دانید که خیلی خوب است، اما اگر از سوالات بالا هیچ تصوری در ذهنتان ندارید، مشکل اصلی شما در بخش هدفگذاری است، پس ابتدا هدف خود را مشخص کنید و سپس استراتژی مناسب طراحی کنید.

جهت رسید به اهداف خودبرنامه عملی (Plan of Action) داشته باشید


حالا که هدف مشخص شد به برنامه عملی (Plan of Action) فکر کنید که بتواند شما را به اهداف موردنظرتان برساند.

لابد الان با قیافۀ آویزان می‌پرسید “بر چه اساس برنامه بنویسم؟” اصلا نگران ناشید، سه نکته‌ای که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم پاسخ سوالتان را خواهند داد.

شناخت مخاطب: شما باید بدانید که با چه اشخاص و سلیقه‌هایی در ارتباط هستید (یا می‌خواهید باشید). بهتر است فالوورهایتان را از نظر سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علاقمندی‌ها و…به خوبی بشناسید. با شناخت مخاطبان، پیش‌بینی‌ و تحلیل‌های دقیق‌تری از رفتارها و واکنش‌های آنها می‌توانید برنامۀ عملی هدفمندتری داشته باشید.

علاوه بر این پیوسته باید سعی کنید در جست‌وجوی کسانی باشید که به صورت بالقوه به پیج شما علاقه‌مندند.

تحلیل رقبا: یکی از چیزهایی به شما در طراحی یک برنامه عملی کمک می‌کند، بررسی و تحلیل دقیق پیج‌های رقبا است. شما می‌توانید نقاط ضعف و قدرت آنها را بسنجید، کدام پیج‌ها فالوورهای بیشتری دارند؟ کدام پست‌ها بیشترین لایک و کامنت را دارند؟

با انجام یک بررسی دقیق در پیج‌های رقبا شما به یک گنچینۀ ارزشمند از تجربیات دیگران دست پیدا می‌کنید که این برنامۀ شما را از اشتباهات احتمالی رقبا حفظ می‌کند.

ا هویت و ارزش‌هایتان را بشناسانید: یکی دیگر از کلیدهای طراحی استراتژی مناسب فکر و ایدۀ شما در مورد برندتان است. قطعا شما یک فکر و ایده‌ای پشت برندتان دارید. مثلا شعار رسانۀ تجارت نوین این است“شفاف باشید، متفاوت باشید” و شما همه‌جای سایت و در تمام محتواهایی که منتشر شده مستقیم و غیر مستقیم رد این شعار را می‌بینید، در حقیقت رسانه تجارت نوین یک هویت مشخص برای خودش تعیین کرده و این هویت به مهم‌ترین ارزش شرکت تبدیل شده است. مخاطبان نیز نوین را با همین هویت می شناسند.

اما چه راه‌هایی کمک می‌کند که شما هویت برند خود را به مخاطبانتان القا کنید؟

اگر تمام پست‌های شما در عین متفاوت بودن یک تم خاص داشته باشند صفحه اینستاگرام شما گیرایی بیشتری خواهد داشت. این به شدت در بالا بردن فالوور های شما موثر است. داشتن لوگو باعث می‌شود حرفه‌ای‌تر به نظر بیایید. شعار برند شما نشان خواهد داد که مصمم هستید، هدف دارید و آمده‌اید که بمانید. و در نهایت برای خودتان یک هشتگ مخصوص  بسازید؛ هشتگی که مخصوص شما و معرف کسب و کار شما باشد. این کار کمک می‌کند در ذهن مخاطبان خود باقی بمانید.

 

تم صفحه اینستاگرام oh.sopretty

بررسی و تجزیه تحلیل در کنار گرفتن بازخورد : در نهایت شما باید دائما استراتژی‌تان را تجزیه و تحلیل کنید. پیوسته باید در نظر داشته باشید که چقدر از هدف‌تان دور شده‌اید یا چقدر به آن نزدیکید. این استراتژی کجا بیشتر جواب داده و کجا نه. پرسیدن سوال‌های درست مهم‌ترین کاری است که در زمینه بهبود استراتژی‌تان باید انجام بدهید.


۲- فعالیت خود را مستمر کنید 


بالاتر گفتیم که باید یک استراتژی اینستاگرامی داشته باشید. گذاشتن پست به صورت روزانه باعث می‌شود شما در کانون توجه مخاطبتان بمانید. در حقیقت شما به کاربرانتان نشان می‌دهید که کسب و کار شما فعال و زنده است و شانس اینکه فالوورهای شما به پستتان واکنش نشان بدهند بیشتر می‌شود. علاوه بر این لایک و کامنت فالوورهای شما به فالوورهای فالووهای شما هم نشان داده خواهد شد و همین چرخه باعث می‌شود شما بیشتر دیده شوید.

در گذاشتن پست آزمون و خطا کنید. پست گذاشتن در ساعات مختلف را امتحان کنید و نتیجه را بررسی کنید. شما باید مخاطب خود و نیازها و رفتارهای او را بشناسید. اینگونه با شناختی که از محتوای خود و مخاطبتان دارید شیوه روایت شما رفته رفته جذاب‌تر می‌شود.

به آمارهایی که در اینباره وجود دارد توجه کنید. آنها را تحلیل کنید و مطابق با زمینه فعالیتتان از آنها استفاده کنید. برای مثال طبق تحقیق هافینگتون پست، ساعات ۲ صبح و ۵ بعدازظهر بهترین زمان برای گذاشتن پست در اینستاگرام هستند. طبق این پژوهش در این اوقات پست‌های کمتری گذاشته می‌شود و عده‌ی بیشتری در حال مرور پست ها، لایک کردن و یا گذاشتن کامنت هستند.

۳-در انتشار تصاویر کیفیت حرف اول را می زند در کنار جذابیت


گفتیم که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. به این فکر کنید که چه چیز باعث می‌شود کاربری که تند تند در حال بالا پایین کردن فید اینستاگرامش است، برای عکس شما توقف کند؟

اگر خودتان برای صفحه‌تان عکاسی می‌کنید سعی کنید تکنیک‌های عکاسی را یاد بگیرید و از آنها استفاده کنید. چیزهای زیادی هستند که می‌توانید برای بهبود کیفیت عکس هایتان یاد بگیرید. برای مثال، آیا می‌دانستید عکس‌هایی که در آنها شی آبی وجود دارد ۲۴% بیشتر لایک می‌خورند؟! یا عکس‌هایی که ۶۵-۸۵% روشن‌تر هستند محبوب ترند؟

در تهیه عکس‌ها خلاق باشید. از نرم‌افزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و به عکس‌هایتان جلوه‌های بصری جالب اضافه کنید. سعی کنید پست‌ها را به یکدیگر ربط بدهید تا یک روایت منسجم بسازید. اینگونه فالوور ترغیب می‌شود بقیه عکس‌هایتان را هم ببیند. تلاش کنید برند یا کسب‌وکار شما یک سبک کاری منحصر بفرد داشته باشد تا از روی آن شناخته شود. برای مثال، صفحه اینستاگرام بیسکوئیت گرجی پست‌های بسیار جالبی منتشر می‌کند. در همه‌ی پست‌ها تلاش شده است محصولات گرجی به نحوی خلاقانه در کانون توجه قرار بگیرند.


۴-از استوری اینستاگرام برای دیده شدن محتوا استفاده کنید


روزانه، نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در جهان از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند. با استفاده از استوری اینستاگرام، محتوای شما قابلیت دیده‌شدن بیشتری دارد. چراکه استوری‌ها در بالای فید کاربر به نمایش در می‌آیند و شانس دیده شدن آنها توسط فالوورها زیادتر است. اگر تنها ۱۰٪ از فالوورهای یک کاربر استوری خود را منتشر کنند، شما شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. این بدین معناست که در اینستاگرام، باید به‌طور منظم استوری خود را به‌روزرسانی کنید تا در صف اول فید باقی بمانید. به‌علاوه، الگوریتم شبکه‌های اجتماعی به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند تا پست‌ها برای کاربران فعال بیشتر نمایش داده شود. 


۵- کپشن های جذاب بنویسید که باعث جلب توجه و خواندن مطلب تان شود


کپشن خود را به نحوی بنویسید که بتواند توجه مخاطب را جلب کند، خواندن آن آسان باشد و مخاطب را به تعامل تشویق کند. برای اینکار ابتدا باید به محتوای پستتان نگاه کنید و مرتبط با آن بنویسید.

مختصر و مفید بنویسید: نوشته طولانی و غیرمرتبط مخاطب شما را خسته می‌کند. کپشن مکملی برای عکس شماست. اجازه بدهید عکس هم با مخاطب سخن بگوید!

کاربردی بودن را فراموش نکنید: هدف اصلی پست را فراموش نکنید. مثلا اگر محصولی از برندتان را در یک عکس معرفی می‌کنید، دادن اطلاعات کافی درباره‌ی محصول یا نحوه‌ی خرید (یا تخفیف!) ضروری است.

س خلاق و شوخ طبع باشید: همه‌ی ما تبلیغات خلاقانه بسیاری را به یاد داریم که شاید حتی مصرف کننده محصول آن برند نبوده‌ایم، اما بخاطر خلاقیتی که در معرفی آن محصول بکار رفته بود، آن تبلیغ یادمان مانده است. نیازی نیست همیشه با یک لحن رسمی با مخاطب خود حرف بزنید. شوخ طبعی می‌تواند باعث شود فالوورها شما را دوست داشته باشند.

سوال بپرسید: نظرخواهی از فالوورها بهترین راه تعامل با مخاطب‌ها است. درباره‌ی نقاط ضعف و قوت برند، نیازها و درخواست‌های مخاطب و هر چیز دیگری که به ذهنتان می‌رسد سوال کنید و جواب ها را با دقت بخوانید.

قصه بگویید: قصه‌گویی یکی از قدیمی‌ترین سرگرمی‌های دنیاست که توانسته است شکل مخصوص به خودش را در اینستاگرام هم پیدا کند. با قصه‌گویی می‌توانید برندتان را بهتر به فالوورها توضیح بدهید. مثلاً می‌توانید در قالب چند استوری صفر تا صد تولید یکی از محصولات خود را در قالب یک قصه روایت کنید.

اصول پلتفرم را رعایت کنید: نکاتی مثل بکاربردن کلمات مهم‌تر در آغاز کپشن و استفاده درست از هشتگ ها را رعایت کنید. 





۶- از هشتگ استفاده کنید و تشکیل کمپین دهید


هشتگ کمک می‌کند پست شما بیشتر دیده شود. اما هشتگ زمانی موثر است که مرتبط با محتوایی که منتشر می‌کنید، استفاده شود. هشتگ غیر مرتبط یک نوع اسپم است. درحالیکه یک هشتگ خوب ‌می‌تواند تا راه‌اندازی یک کمپین یا جنبش هم پیش برود.

این اشتباه بزرگی است که  اگر پستمان را پر از هشتگ کنیم نتیجه بهتری می‌گیریم. حتی اگر پستتان هشتگ‌های زیادی دارد، تعدادی از آنها را در کامنت‌ها قرار بدهید؛ آنها کماکان کارکرد خود را خواهند داشت.

یادآوری می‌کنم، یک هشتگ مخصوص به خودتان بسازید، این باعث می‌شود راحت‌تر در ذهن مخاطب بمانید و همه شما را با پیام خودتان بشناسند.

یک مثال خوب در این زمینه، یک برند محصولات بهداشتی بانوان به نام Always است که در زمینه استفاده از هشتگ دست به کار جالبی زد. ایده‌ای که مطرح شد بر اساس یک نظریه علمی بود که می‌گفت دختران در سنین بلوغ دچار کمبود اعتماد به نفس می‌شوند. بنابراین برند آلویز هشتگ LikeAGirl# را ساخت و از بانوان خواست که در هر زمینه‌ای که به موفقیت رسیدند از این هشتگ استفاده کنند. نتیجه این بود که طی دو ماه: ۷۶ میلیون بازدید در سطح جهانی و ۴٫۴ میلیارد ایمپرشن دریافت کرد.


۷- تعامل با کاربران که از طریق ایجاد یک نوع حس در محتوای منتشر شده


زیاد می‌خوانیم و می‌شنویم که راه رشد در شبکه‌های اجتماعی و وب به طور کلی، تعامل است. این کلمه به قدری دارد استفاده می‌شود که توصیه می‌کنیم بیایید یکبار آن را برای خودمان به سادگی معنی کنیم. وقتی میگوئیم پستی بگذارید که میزان تعامل کاربران را بالا ببرد، منظور چیست؟

تعامل یک کاربر با پست شما یعنی این که او از آن پست خوشش آمده، درباره‌اش کنجکاو است و به نحوی می‌خواهد این حس ایجاد شده را با یک عکسل العمل منتقل کند. پس محتواهای شما در درجه اول باید بتوانند حسی در مخاطب ایجاد کنند.

نکاتی که در ادامه آمده است می‌تواند به شما کمک کند با کاربرانتان تعامل سازنده‌تری داشته باشید:

سوال بپرسید: سوال پرسیدن معمولاً توجه افراد را جلب می‌کند، بخصوص اگر جواب سوال را بدانند. حتی وقتی سوالی زیر یک پست مطرح می‌شود برخی کاربران برای یافتن جواب سراغ کامنت‌ها می‌روند.

فراخوان عمل (Call to Action): یعنی شما از فالوورهایتان می‌خواهید کاری انجام بدهند. البته باید انگیزه کافی برای آنها ایجاد کنید. مثلاً اگر یکی از دوستان خود را تگ کنید، کد تخفیف به شما تعلق خواهد گرفت. یا مثلاً از کاربران بخواهید که اگر با موضوع مطرح شده در پست موافقند لایک کنند و اگر نیستند کامنت بگذارند.

پست کاربرانتان را به اشتراک بگذارید: از UGC یا محتوای ساخته شده توسط کاربران استفاده کنید. اینکار برای فالوورهای شما انگیزه و رقابت ایجاد می‌کند که با شما همراه باشند و در گفت‌وگوهایی که آغاز می‌کنید شرکت کنند؛ چون می‌توانند امیدوار باشند که پستشان در صفحه شما مطرح  می‌شود.

اجتماعی باشید: با رقبایتان در ارتباط باشید. افرادی که زمینه فعالیت مشترکی با شما دارند می‌توانند به شناخته تر شدن شما کمک کنند. به پیج این افراد بروید، آنها را فالوو کنید و پست‌هایشان را ببینید.

رخددادهای مهم حوزه کاریتان را اطلاع رسانی کنید (مثل یک نمایشگاه..) و خودتان هم در آنها شرکت کنید.

به Explore Tab اینستاگرام راه پیدا کنید: Explore Tab اینستاگرام همان آیکون ذره‌بین در پایین اپلیکیشن است. طبق گفته سازندگان اینستاگرام Explore Tab جایی است که می‌توانید عکس‌ها و ویدیو‌های جالبِ کسانی که فالوو نمی‌کنید را بیابید. محتواهایی که در Explore Tab قرار می‌گیرند روزانه توسط بیش از ۱۰۰ میلیون نفرمشاهده می‌شوند. راه یافتن به Explore Tab آسان نیست، اما در صورت موفقیت تعداد زیادی فالوور مرتبط خواهید داشت. 

 

۸- تجربیات موفق دیگران را از دست ندهید


هزاران داستان موفقیت در سرتاسر وب وجود دارد. هر یک از آنها می‌تواند به شما در افزایش فالوور کمک کند. در ادامه چند مثال از این موفقیت ها می‌آورم.

Murad Osmann و پروژه Followme#

مراد عثمان در سال ۲۰۱۱ و در جریان یک سفر کاری با کمک شریک زندگی‌اش ناتالی عثمان یک پروژه عکاسی به راه انداخت. عکس‌هایی که عثمان در پروفایل خود قرار می‌داد شامل تصویر ناتالی بود که دست او را گرفته و او را به جاهای مختلف می‌برد. در ابتدا به نظر نمی‌رسید موفقیت چشمگیری در راه باشد. اما پس از یکسال پروژه او در Reddit مطرح شد و از آنجا Daily News داستان او را منتشر کرد. موفقیت برای مراد از اینجا آغاز شد؛ شرکت‌هایی نظیر سامسونگ با او همکاری کردند و ناتالی در روسیه صاحب یک برنامه تلویزیونی بر اساس این پروژه شد. صفحه اینستاگرام عثمان ۴٫۵ میلیون فالوور دارد.

 

Theron Humphrey و thiswildidea#

ترون هامفری مسافری بود که توانست مخاطب های زیادی برای پروژه اش پیدا کند. او تصمیم به سفر گرفت و وسایلش را پشت وانت ریخت و همراه سگش به جاده زد. در این سفر او مشغول ساخت مستندی به نام This Wild Idea بود. مستندی که در ۵۰ ایالت فیلمبرداری شد و در هر روز یک شخصیت جدید در آن حضور پیدا می کرد. در خلال ساخت این مستند او صفحه اینستاگرام خود را مرتباً به روز می‌کرد. نهایتاَ در سال ۲۰۱۲ نشنال جئوگرافی پروژه هامفری را خرید و او را به عنوان مسافر سال انتخاب کرد. صفحه اینستاگرام او ۱٫۲ میلیون فالوور دارد.

 


یکی از موضوعاتی که بازاریابان آنلاین در اینستاگرام با آن سر و کار دارند اجازه ندادن اینستاگرام برای حضور لینک سایت است . به طور معمول کاربر تنها قادر به ارائه یک لینک سایت در پروفایل خود می باشد به این صورت اگر شما در قسمت مربوط به توضیحات عکس بخواهید یک لینک اضافه کنید اینستاگرام این اجازه را به شما نمی دهد و آن را به صورت یک متن ساده نمایش می دهد . برای رفع این مشکل بهتر است فالوورهای خود را ترغیب به مشاهده لینک وب سایت مورد نظر که در قسمت پروفایل خود قرار داده اید ترغیب کنید در غیر این صورت کاربران باید آن متن ساده را کپی کرده و در مرورگر خود استفاده نمایند . این کار برای هدایت ترافیک کاربران از اینستاگرام به  یک وی سایت دلخواه می باشد .

 


یکی از موارد لازم و ضروری پشتیبانی گرفتن از اکانت اینستاگرام می باشد برای این منظور ابتدا به سایت instaport وارد شوید در مرحله بعدی باید با اکانت اینستاگرام خود لاگین شوید سپس بر روی گزینه start Export کلیک کنید تا فرایند پشتیبانی گرفتن آغاز شود در قسمت آخر بعد از چند دقیقه میتوانید فایل فشرده حاوی تمام عکس های خودتون را دریافت کنید برای اینکار لینک زیر دکمه Donate And Download را انتخاب کنید یعنی پیوند  Download only  اگر میخواهید به سایت کمک مالی کنید که میتوانید روی  گزنیه Donate And Download کلیک کرده و پس از کمک مالی فایل پشتیبان را دانلود کنید .



 


دادن برنامه به اینستاگرام تا به صورت خودکار محتوایی را در زمان خاص ارسال کند برای این کار بدین صورت عمل کنید :

 Schedugram : که توسط گوگل پلی منتشر شده است و قابلیت برنامه ریزی برای انتشار مطالب در آینده برای اینستاگرام را ایجاد می کند.

Later :  که با نام رسمی Latergramme امکان برنامه ریزی برای نرم افزار و نسخه تحت وب اینستاگرام را دارد و در سایت گوگل پلی منتشر شده است.

در پایان ذکر چند واقعیت تا پایان سال 2017 در مورد اینستاگرام به جذابیت بیشتر این شبکه اجتماعی برای شما کمک می کند :

اینستاگرام روزانه حدود 500 میلیون کاربر فعال دارد

حدود 40 بیلیون عکس در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته شده

حدود 80 درصد کاربران این شبکه خارج از ایالت متحده می باشند 

غالب پست های گذاشته شده در اینستاگرام را سلفی ها به خود اختصاص داده اند 

ژاپن برزیل و ایالات متحده سه کشوری هستند که بیشترین کاربر را در این شبکه دارند


روش های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام

اینستاگرام یکی از سریعترین شبکه اجتماعی در حال رشد است.در حدود نیمی از کاربران اینترنت جهان در حال حاضر در اینستاگرام هستند. با این حال، حتی اگر تصاویر جالبی را در آن ارسال کنید، جمع کردن مخاطبان با اندازه مناسب اغلب می تواند کار دشواری باشد. این موضوع برای هر کس که تازه شروع کرده است، ناامید کننده می باشد.


اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است و هدف اصلی آن فراهم نمودن یک فضای مناسب برای افراد است تا از طریق آن با هم در ارتباط باشند. بنابراین شرکت ها باید از آن به عنوان یک فرصت برای ارتباط موثر و مستقیم با دنبال کنندگان خود استفاده کنند. به نظرات، سوالات یا شکایاتی که در پست های خود دریافت می کنید پاسخ دهید. اگر با شخصیت باشید و از مخاطبان خود قدردانی نمایید، آنها با احتمال بیشتری تمایل خواهند داشت تا با برند شما ارتباط برقرار نمایند.


شکی نیست که در حال حاضراینستاگرام جزو شبکه های اجتماعی محبوب در کلا دنیا و به ویژه کشور ماست. با وجود فیلتر شدن تلگرام جایگاه بهتری هم نیز پیدا خواهد کرد. به خاطر همین هم هر کجا که مخاطبان زیادی در آن فعالیت داشته باشند بهترین مکان برای تبلیغات، بازاریابی، برند سازی و در کل راه اندازی کسب و کار جدیدی است.


بازاریابی در شبکه های اجتماعی که دارای محبوبیت بیشتری در بین استفاده کنندگان این شبکه ها است یکی از روش های مؤثر و کارآمد برای بازاریابی های اینترنتی و افزایش فروش می باشد. با حضور و استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید برند و محصولات خود را به دیگران معرفی نمایید. شما با استفاده از نکات مهم و لازم  و همچنین با شناخت مخاطبان خود می توانید از افزایش فروش خوبی بهره مند شوید. 


همانطور که می دانید دارایی هر کسب و کاری در اینستاگرام تعداد دنبال کنندگانش است. پس فالوور در اینستاگرام خیلی مهم است. البته فالوور های واقعی و علاقه مند به کسب و کارتان. راه های افزایش فالوور اینستاگرام هم خدارو شکر زیاد است. از خرید فالوور اینستاگرام گرفته تا استفاده از ربات های اینستاگرامی!


 


ولی در این مقاله قصد دارم در مورد روش های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام صحبت کنم. همانطور که عرض کردم روش های زیادی برای بالا بردن فالوور های اینستاگرام وجود دارد ولی اکثر آن ها اصولی نیستند و در واقع روش های غیر مجاز محسوب می شوند.


 


اگر قصد دارید یک شبه فالوورهای پیج اینستاگرام خود را افزایش دهید این مقاله اصلا به درد شما نمی خورد. فقط دوستانی که قصد دارند فالوورهای واقعی و علاقه مند به پیج اینستاگرام خود جذب کنند باید این مقاله را بخوانند. اگر موافق هستید همراه من باشید.


آیا فالوور فیک بخریم؟!


کسانی که فکر می کنند با خرید فالوور فیک اینستاگرام می توانند یک شبه اعتبار بالایی کسب کنند، فقط فکر می کنند که اینطور است ولی در واقع کاملا بر عکس است.


 


الان هر کسی می داند که پیجی که مثلا 10 کا فالوور دارد باید حداقل 2 کا لایک برای هر پستش داشته باشد. ولی پیج هایی که فالوور می خرند وضعیت لایک پست هایشان خیلی افتضاح تر از این حرفا است. همین دلیل کافی است تا اعتبار پیج تان کاهش یابد و افراد زیادی متوجه شوند که پیج شما قابل اعتماد نیست!


 


پس همانطور که متوجه شدید فالوور های فیک و به قول معروف خریدنی باعث لطمه زدن به برند و کسب و کارتان در اینستاگرام می شود. متاسفانه کسب و کارهای بزرگی از این روش برای افزایش فالوور پیج اینستاگراشان استفاده می کنند ولی نمی دانند در آینده با دستان خود قرار است کسب و کار خود را نابود کنند.


 


بهترین راه این است که اصولی به دنبال بالا بردن فالوور های پیج اینستاگرام تان باشید. هیچ چیز مانند فالوور های واقعی برای شما اهمیت ندارد. در این مقاله ایده هایی را با شما در میان می گذارم تا بتوانید دنبال کنندگانی که واقعا عاشق کسب و کار شما هستند را پیدا کنید.


 


چطور افزایش واعی فالوور اینستاگرام بدهیم...


 


اگر واقعا کسب و کارتان برای شما مهم است و می خواهید در اینستاگرام به محبوبیت بالایی برسید روش های واقعی و اصولی افزایش فالوور اینستاگرام را به شما می گویم. ولی اگر در ذهنتان این است که پیجی در اینستاگرام بزنید و صرفا با افزایش فالوورهای آن بخواهید اعتبار بالایی کسب کنید و سپس با گرفتن سفارش تبلیغات کسب درآمد کنید روش هایی که قصد دارم عنوان کنم اصلا به دردتان نمی خورد.


1.پروفایل شما معرف شماست پس جذابیت در آن را دست کم نگیرید


قبل از هر چیز بهتر است بدانید پروفایل اینستاگرام شما دقیقا مانند ویترین مغازه است. اگر ویترین مغازه شما جذاب نباشد مشتری ها را فراری می دهید. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است و حرف اول و آخر را در اینستاگرام تصاویر هستند که می زنند.



باید تصاویر جذاب و خلاقانه تولید کنید و در پروفایل تان منتشر کنید. طوری که در نگاه اول کاربران تان مجذوب پروفایل شما شوند و تمایل پیدا کنند تا شما را سریع تر دنبال کنند. پیج های جذاب زیادی وجود دارند که فقط به خاطر جذابیتی که دارند، توسط افراد دنبال می شوند.


 


 


البته مهم است که پروفایل تان را با یک عکس پروفایل جذاب و یک بیوی عالی تاثیر گذارتر کنید.


 


رعایت تمام این موارد به جذاب تر شدن پروفایل شما کمک می کند و هر بازدید کننده ای را می تواند مشتاق به پیگیری پیج شما کند.


 


2.برای دیده شدن بهتر از # هشتگ ها  استفاده کنید


هشتگ # چیست و چه کاربردی در اینستاگرام دارد ؟؟؟؟


در واقه هشتگ ها کلید واژه هایی هستند که در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام شما را برای جستجو در بین موارد مورد علاقه تان یاری می کنند .هشتگ ها مزایایی را برای شما فراهم می کند بدین صورت که تصاویر یا ویدئو هایی که ارسال می کنید وارد قسمت Tag شده و شانس بهتر دیده شدن پیدا می کنید . از مزایای دیگر آن جستجو به صورت دسته بندی تر می باشد همچنین کارائی مثل به راه انداختن کمپین های حمایتی یا تبلیغاتی و ... را دارا می باشد .پس از قدرت این علامت (#) هرگز غافل نشوید .


هشتگ ها نقش مهمی در بیشتر دیده شدن پست های شما در اینستاگرام دارند. استفاده از هشتگ ها به صورت صحیح می تواند به رشد کسب و کار شما در اینستاگرام کمک بسیاری کند.


 


به تازگی اینستاگرام قابلیت فالو کردن هشتگ ها را هم به اپلیکیشن خود اضافه کرده است و افراد زیادی هستند که هشتگ های محبوب خود را پیگیری می کنند. همین باعث شده تا هشتگ ها محبوبیت بیشتری در اینستاگرام پیدا کنند. و استفاده مستمر از هشتگ ها در انتشار پست ها باعث افزایش فالوور پیج اینستاگرام شما می شود.


 


سعی کنید لیستی از هشتگ های پر طرفدار و به اصطلاح داغ در حوزه کاری خود را پیدا کنید و آن ها را لیست کنید. برای اینکار از جست و جوی خود اینستاگرام استفاده کنید. هشتگ اصلی خود را در قسمت سرچ بر اساس تگ در اینستاگرام وارد کنید تا به شما نشان دهد چه هشتگ هایی شبیه به هشتگ جست و جو شده شما وجود دارند که عکس های زیادی با آن ها برچسب گذاری شده است.


 


از تمام آن ها به اندازه در انتشار پست های خود استفاده کنید. به طور طبیعی هر عکسی که با هشتگ مربوط به آن در اینستاگرام پست می کنید باعث می شود 3 نفر شما را دنبال کنند.


 3.تعامل با پیج هایی که در حیطه کاریتان هستند


یکی از سودمند ترین کارهایی که در فعالیت های اینستاگرامی خود می توانید انجام دهید تعامل با پیج های هم حوزه خود است. اگر در اینستاگرام فعال باشید نیازی نیست بگردید تا هم حوزه ای های خود را پیدا کنید. به طور طبیعی با آن ها برخورد می کنید. فقط کافی است با آن ها رابطه برقرار کنید.


سعی کنید پیج های هم حوزه خود را فالو کنید و پیگیر فعالیت های آن ها در اینستاگرام باشید. از طریق دایرکت با آن ها در تماس باشید و سعی کنید هر از گاهی با آن ها تبادل داشته باشید. تبادل با پیج های هم حوزه خود باعث افزایش فالوور اینستاگرام شما می شود و همچنین هدفمندترین افراد را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد.


 


علاوه بر این زمانی که با پیج هایی که موضوع کاریشان با شما یکی است تعامل داشته باشید شانس این را پیدا خواهید کرد که در لیست Suggestion آن ها قرار بگیرید و این هم باعث می شود فالوور های پیج اینستاگرام شما روز به روز افزایش پیدا کنند.


4.برگزاری مسابقه در اینستاگرام


برگذاری مسابقات اینستاگرامی یکی از بهترین روش های افزایش فالوور اینستاگرام است که امروزه خیلی از پیج های معروف و همچنین پیج های ناشناخته در اینستاگرام از این روش استفاده می کنند.


 


سعی کنید در طراحی مسابقات خلاقیت به خرج دهید و از هدایای ترغیب کننده و با ارزش برای برندگان مسابقه استفاده کنید. هرچه جوایز برندگان ارزشمند تر باشد مسلما افراد بیشتری ترغیب می شوند تا در مسابقه شما شرکت کنند.


 


مسابقات زیادی با موضوعات مختلف با توجه به حوزه کاری خود می توانید در اینستاگرام راه اندازی کنید. ولی چیزی که مهم است سعی کنید حتما شرکت کنندگان در مسابقه را دعوت به انجام دادن کاری کنید. مثلا از شرکت کنندگان بخواهید 5 نفر از دوستانشان را به مسابقه دعوت کنند و حتما از آن ها بخواهید مثلا 2 نفر از دعوت شوندگان باید پیج را حتما فالو کنند تا در مسابقه شرکت داده شوید.


همانطور که متوجه شدید مسابقات اینستاگرامی باعث افزایش فالوور سریع پیج تان می شود. پس حتما سعی کنید هر چند وقت یک بار مسابقاتی را در پیج اینستاگرام خود راه اندازی کنید.


 


5.اینستاگرام خود را در وب سایتتان تبلیغ کنید


اگر وب سایت داشته باشید ایده های خیلی خوبی برای افزایش فالوور پیج اینستاگرام تان وجود دارد. وب سایتی که هر روز دارای بازدید کنندگان جدیدی است بهترین مکان برای تبلیغ پیج اینستاگرام تان است.


 


یکی از ایده هایی که می توانید از آن در سایت تان استفاده کنید قرار دادن بنر اینستاگرام تان در زیر تمام پست ها است. با این کار شانس بیشتری برای جذب فالوورهای جدید دارید. چون مطمئنا افراد زیادی ممکن است از مقالات شما از طریق گوگل آشنا شوند و در این صورت با دیدن بنر اینستاگرام شما که باید جذاب هم باشد ترغیب می شوند تا حداقل یک بار از پیج اینستاگرام شما دیدن کنند.


 


سعی کنید حتما در صفحه درباره ما و تماس با ما سایت تان آدرس اینستاگرام تان را به عنوان یکی از راه های ارتباطی قرار دهید. چرا که این دو صفحه در هر سایتی جزء پر بازدیدترین صفحات سایت محسوب می شوند.


 


هر از گاهی سعی کنید از طریق خبرنامه ایمیلی سایت تان کاربرانتان را دعوت به فالو کردن پیج اینستاگرام تان کنید. همیشه یک پیشنهاد ویژه و رد نشدنی لازم است تا به دعوت به اقدام شما پاسخ مثبت دهند. پس حتما پیشنهاد ویژه ای برای کاربرانتان در نظر داشته باشید.


 


شاید خیلی از اعضای سایت شما تا الان اینستاگرام تان را دنبال نکرده اند. با قرار دادن اینستاگرام خود در امضای ایمیل های ارسالی تان می توانید اینستاگرام خود را به آن ها به عنوان یکی از راه های ارتباطی معرفی کنید. همچنین در صورت فوروارد شدن ایمیل ها توسط اعضای تان ممکن است افراد بیشتری با اینستاگرام شما آشنا شوند.


 


 


6.دغدغه های کاربران پیج خود را بررسی کنید


همیشه تحلیل رفتار کاربران باعث بهبود کیفیت کار شما می شود. چه سایت داشته باشید و چه اینستاگرام باید همیشه از کمبود ها و نیازهای کاربرانتان آگاه باشید. به خاطر اینکه با بررسی رفتار کاربرانتان متوجه این می شوید که دقیقا آن ها به چه چیزهایی علاقه دارند و به دنبال چه هستند.


 


اینستاگرام ابزاری به نام Insight را در اختیار پروفایل های تجاری خود قرار داده است که با استفاده از این ابزار به راحتی می توانید متوجه این شوید که تا چه حدودی محتوایی که تولید می کنید برای کاربرانتان جذاب است یا خیر! تا چه حدی در راستای هدف خود پیش می روید.


 


در این صورت می توانید محتوای تولیدی خود را بهبود ببخشید و همین باعث می شود در جذب فالوور برای پیج خود هم پیشرفت داشته باشید. البته این مورد شاید به صورت مستقیم روی افزایش فالوور اینستاگرام شما تاثیر نداشته باشد ولی همانطور که قبلا اشاره کردم افرادی شما را دنبال می کنند که از پروفایل شما در نگاه اول خوششان بیاید.


7.به صورت آفلاین هم تبلیغ کنید


اگر دارای کسب و کار سنتی هستید و از اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می کنید حتما برای شما مقدور است که از تبلیغات آفلاین هم برای افزایش فالوور اینستاگرام خود استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید روی بروشورهای تبلیغاتی و یا تراکت ها مانور دهید. در این صورت حتما آدرس پیج اینستاگرام خود را در تبلیغات کاغذی خود درج کنید.


 


همچنین خیلی مهم است که در کارت ویزیت خود به آدرس اینستاگرام خود اشاره کنید. این روزها خیلی ها به جای درج وب سایت روی کارت ویزیت خود اکثرا از آدرس اینستاگرام شان استفاده می کنند.


 


 


 


 


8.پست هایی منتشر کنید که کاربران را مجبور به بحث کردن در این زمینه کند


یکی از پر تعامل ترین پست ها در شبکه های اجتماعی به ویژه در اینستاگرام انتشار پست های چالشی است. مسلما در هر حوزه کاری که باشید موضوعات چالشی وجود دارد. سعی کنید پست هایی منتشر کنید تا کاربران را وادار سازد تا با شما تعامل داشته باشند و در بحث ها شرکت کنند.


 


یکی از راه های تعامل با کاربران سوال پرسیدن از آن ها است. مثلا پستی در اینستاگرام خود با عنوان “دیجی کالا در روز چقدر درآمد دارد؟” منتشر کنید. می توانید به صورت عکس نوشته این پست را منتشر کنید. مطمئن باشید مردم عاشق نظر دادن در موضوعات چالشی هستند. افراد زیادی در موضوعی که ایجاد کردید شرکت می کنند و ممکن است دوستان دیگر خود را نیز در پست شما منشن کنند.


 


یا حتی ممکن است پست شما را از طریق دایرکت برای دوستان دیگر خود نیز ارسال کنند. و این باعث می شود پست شما به صورت ویروسی پخش شود. حتما پست هایی که در اکسپلورر اینستاگرام خود بازدید و لایک بالایی دارند را هر از گاهی دیده اید؟


 


زمانی که پست شما هم دست به دست بچرخد مطمئن باشید مثل ویروس بین کاربران زیادی پخش می شود و لایک بالایی دریافت می کند. همین موضوع هم باعث می شود افراد بیشتر دیگری با پیج شما آشنا شوند.


 


9.پیج خود را در سایر ابزارها و شبکه های پر قدرت دیگر معرفی کنید


یکی از راه های افزایش فالوور اینستاگرام این است که از دیگر ابزارهایی که در دست دارید استفاده کنید. مثلا دیگر شبکه های اجتماعی. به عنوان مثال اگر در لینکدین فعال هستید حتما از نفوذی که در لینکدین دارید می توانید برای افزایش فالوورهای اینستاگرام خود استفاده کنید.


 


یا مثلا هنگامی که در پست های وبلاگ ها و وب سایت های دیگر نظر تخصصی خود را قرار می دهید به جای اینکه آدرس وب سایت خود را درج کنید از آدرس پروفایل اینستاگرام خود استفاده کنید. مطمئن باشید اگر نظرتان تاثیرگذار باشد افراد زیادی علاقه مند به دنبال کردن شما می شوند.


 


همچنین زمانی که در وبلاگ ها و وب سایت های دیگر پستی به عنوان پست مهمان منتشر می کنید حتما در پروفایل خود آدرس اینستاگرام خود را نیز درج کنید.


 


در تکمیل پروفایل شبکه های اجتماعی خود دقت کنید که حتما آدرس اینستاگرام خود را نیز قرار دهید. گوگل پلاس، فیسبوک و توئیتر شبکه های اجتماعی هستند که می توانید از آن ها برای افزایش دنبال کنندگان پیج اینستاگرام خود به خوبی استفاده کنید.


 


در انتهای فایل های صوتی یا ویدیوهایی که منتشر می کنید حتما به این اشاره کنید که شما را در اینستاگرام دنبال کنند. در بسیاری از مواقع اگر محتوای خوبی ارائه دهید مخاطبان علاقه مند می شوند تا پیگیر کار شما شوند. فایل های صوتی یا ویدیو ها بیشتر طرفدار دارند.


10.کمک گرفتن از ربات اینستاگرام


یکی از روش های افزایش فالوور واقعی و هدفمند اینستاگرام استفاده از ربات اینستاگرام است. سایت هایی هستند که ربات های اینستاگرامی تحت وب ارائه می کنند. ربات های اینستاگرامی بهترین ابزار برای تعامل با کاربران محسوب می شوند. همانطور که قبلا اشاره کردم فعال بودن در اینستاگرام و تعامل داشتن با افرادی که ممکن است علاقه مند به حوزه کاری شما باشند باعث جذب آن ها به پیج اینستاگرام تان می شود.


البته راه های زیاد دیگری هم وجود دارد که شما با آن ها هم می توانید به خواسته خود که افزایش فالوور می باسد برسید از جمله مواردی که در ذیل به آن ها اشاره می شود پس دقت کنید اگر به صورت اصولی افزایش ممبر دهید هم رشد پیج اینستاگرام هم فالوور های شما با هم دارای هماهنگی می باشد که این خود باعث می شود کاربران به این اطمینان برسند جای مناسبی برای حضور در پیج شما دارند و از جای خود تکان نخورند. همچنین آن ها میتوانند با تبلیغات ناملموس خود باعث رشد سریع تر و چشم گیر پیج شما در اینستاگرام شده البته یادتان باشد شما این را به عنوان یک لطف بدانید و حتما این موارد را حتی با یک تشکر خشک و خالی از فالوورهایتان جبران نمائید .


ممکن است این کار برای شما سخت باشد ولی ربات اینستاگرامی بهترین ابزار برای این است که به جای شما در اینستاگرام فعالیت کند.


 


شما می توانید اکانت خود را در ربات اینستاگرام فعال کنید و به جای شما عملیاتی مثل لایک کردن عکس ها، فالو کردن افراد خاص، دایرکت فرستادن به افراد را در اینستاگرام به صورت اتوماتیک انجام می دهد.


 


همچنین شما می توانید برنامه ریزی دقیق داشته باشید تا ربات شما دقیقا کاری که شما می خواهید را انجام دهد. مثلا لایک کردن عکس هایی با هشتگ های خاص، فالو کردن فالوور های یک پیج خاص، لایک کردن عکس هایی با نقشه خاص و … هر کاری که شما دوست داشته باشید ربات اینستاگرام برای شما انجام می دهد.


 


و همین باعث می شود افرادی به پیج شما جذب شوند که علاقه مند به موضوع کاری شما هستند. افزایش فالوور واقعی اینستاگرام با ربات های اینستاگرامی به راحتی امکان پذیر است.


لایک اضافه بخرید


شما میتوانید با خرید لایک های اضافه، پست های خود را ترویج دهید و در چرخه فالوورهای ایرانی قرار بگیرید. چ


 


دعوت از کاربران به عنوان مهمان قرار دادن پست در پیج شما


اگر شما با اینفلوئنسرهای اینستاگرام ارتباط دارید از آنها بخواهید تا بعنوان مهمان در صفحه ی شما پست بگذارند. بکاربردن این استراتژی باعث می شود تا مشارکت صفحه های آنها به سمت شما منتقل شوند؛ تمام فالوورهای جدیدی را که می گیرید، نمی خواهد منشن کنید.


 


عکس های پشت صحنه خود را نشر دهید.


عکس های صادقانه و بی پرده ماهیت و داستان واقعی پشت برند شما را نمایان می کند. انتشار این تصاویر نشان می دهد افراد پشت پرده ی برند شما صمیمی و روراست هستند.


در اینجا باید یک مورد جذاب را در مورد اینستاگرام توضیح بدم که همگام سازی یا اتصال اکانت اینستاگرام به سایر شبکه های اجتماعی می باشد . این مورد میتواند مورد توجه بسیاری از افراد باشد که البته به طور خلاصه و کلی در این مورد توضیحاتی را ارائه می کنیم :


برای این منظور وارد بخش پروفایل اکانت اینستاگرام خود شده و بر روی آیکون سه نقطه در دستگاه های اندرویدی یا خورشید بر روی دستگاه های ios و ویندوز فون زده سپس گزینه Link Account  را انتخاب کنید و شبکه اجتماعی مورد نظر خود را انتخاب و مشخصات اکانت شبکه اجتماعی خود را وارد می کنید بعد از این کار تعامل و همگام سازی بین شبکه ها برقرار می شود .


برای لغو این همگام سازی کافیست تمام مراحل را مجددا طی کرده و در نهایت بر روی گزینه Unlink کلیک نمائید .


از همه این ها گذشته مورد مهم تری که نیاز است بدانید این است که برای فعالیت تجاری در اینستاگرام شما نیاز به یک اکانت تجتری به جای یک اکانت عادی دارید و روش کار هم بسار ساده می باشد اکانت تجاری در واقع شرط آن هم برای یک اکانت تجاری در اینستاگرام داشتن اکانتی در فیس بوک می باشد . با تجاری کردن اکانت در اینستاگرام شاهد چند تفاوت هستیم که به ذکر آن ها می پردازیم :


ابتدا اینکه کاربران پس از ورود به صفحه شما علاوه گزینه Follow شاهد گزینه  دیگری به نام Contact خواهند بود که شامل اطلاعاتی مثل شماره تماس و ایمیل و ... است . با انجام این کار پیج‌های فروشگاهی دیگر نیاز نیست که اطلاعات تماس خود را در بخش بیوگرافی وارد کنند و می‌توانند به‌صورت منظم و حرفه‌ای، آن‌ها را در بخش Contact جایگزین کنند. با انجام اینکار زمانی که کاربر روی Contact لمس می‌کند گزینه‌ای با عنوان Call برای او به نمایش در خواهد آمد که با لمس آن مستقیما به شماره گیر گوشی برای تماس منتقل خواهد شد.


دوم اینکه بعد از تجاری کردن اکانت خود اینستاگرام برای شما دسترسی به آمار و ارقام مربوط به پست ها و فالوورهایتان می باشد .


برای تجاری کردن اکانت اینستاگرام  باید به تنظیمات اینستاگرام مراجعه کرده و گزینه‌ی Switch to Business  Profile را انتخاب کنید. از شما درخواست می‌شود تا به اکانت فیسبوک خود متصل شوید و اطلاعاتی همچون شماره تلفن، ایمیل و در صورت تمایل موقعیت مکانی روی نقشه را مشخص کنید. بعد از انجام این مراحل اکانت شما به سادگی تبدیل به یک اکانت تجاری می‌شود. در صورتی که به هر دلیل از انجام اینکار منصرف شدید می‌توانید مجددا با مراجعه به تنظیمات اینستاگرام، گزینه‌ی Switch to Regular Profile را انتخاب کنید تا اکانت شما مجددا به اکانت عادی تبدیل شود .


 



 


خب در این بخش می خواهیم نکته کلیدی دیگر را برای اینکه استاد تمام اینستا گرام شوید را إکر کنیم :


از اپلیکیشن های جانبی بیشتری برای بهبود کیفیت در تصاویر خود بهره ببرید هر چیزی که بهبود کیفیت عکس شما کمک کند در واقع شما را به سمت یک اینستاگرمنیک حرفه ای تر پیش می برد .


 


در انتخاب هشتگ ها بسیار وسواس باشید خود اینستاگرام در مورد هشتگ خوردن تصاویر توصیه می کند که این هشتگ ها هوشمندانه و مرتبط با تصاویر انتخاب شوند .


 

مختصری درباره اینستاگرام و ارزش فالوور چقدراست

اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های به اشتراک گذاری عکس حدود 7 سال پیش پا به عرصه دنیای فناوری نهاد. طبق آمارهای گرفته شد اینستاگرام دومین شبکه اجتماعی برتر در ایران پس از تلگرام می باشد . پس از نصب اینستاگرام در صفحه اصلی این شبکه اجتماعی چندین آیکون وجود دارد که به شرح مختصری درباره آن ها می پردازیم :



آیکون های بالای صفحه اصلی:



 که اولین آیکون به شکل یک دوربین عکاسی هست و در سمت چپ قرار دارد . به طور کلی می توان این آیکون را مربوط به استوری اینستاگرام دانست در واقع استوری به اشتراک گذاری داستان 24 ساعت گذشته شما با مخاطبین می باشد همچنین استوری افرادی که شما دنبال می کنید دقیقا زیر همین آیکون قرار دارد که با انتخاب هر کدام آن ها می توانید داستان مربوط به آن مخاطب را دنبال کنید .



آیکون بعدی در بالا و سمت راست صفحه اصلی می باشد که به آن دایرکت می گویند در این قسمت شما می توانید به صورت اختصاصی با مخاطبین خود در ارتباط باشید و یا پست های اینستاگرام خود را به اشتراک بگذارید .



آیکون های پائین صفحه اصلی :




اولین آیکون به شکل خانه و در سمت چپ صفحه می باشید که برای مشاهده پست های به اشتراک گذاشته شده کاربران می باشد و به نام فیداینستاگرام معروف است .




آیکون بعدی ذره بین یا همان اکسپلور می باشد و در آن می توان به جستجوی و مشاهده پست های صفحات عمومی اینستاگرام پرداخت . در واقه اینستاگرام با بررسی و تحلیل کردن کاربرانی که دنبال می کنید این بخش را برای شما تدارک می بیند .




آیکون بعدی + و دقیقا در وسط صفحه اصلی اینستاگرام قرار دارد و برای ارسال یک پست جدید توسط شما قرار گرفته است . علاوه بر این قادر هستید با استفاده از ابزار دوربین اینستاگرام در لحظه به ثبت عکس و ویدیو پرداخته و آن ها را ویرایش کنید. دو برنامه Layout و Boomerang نیز جزو اپلیکیشن های رسمی اینستاگرام هستند و می توانید از آن ها نیز برای ارسال پست های متفاوت و لذت بخش استفاده نمایید. در آخر بد نیست بدانید که گزینه Select Multiple (به شکل یک آیکن مربع کوچک) به کاربر اجازه می دهد تا چند عکس و ویدیو را به صورت هم زمان ارسال نموده و بدین تریتب یک آلبوم زیبا تشکیل دهد.




آیکون بعدی که به شکل قلب می باشد برای مدیریت اعلان ها می باشد و دارای دو بخش You و Following است در بخش You  درخواست دوستی ها لایک ها و نظرهای مخاطبین قرار دارد . Following هم فعالیت های اخیر افرادی که دنبال می کنید را نمایش می دهد .




آخرین آیکون هم از سمت راست و پائین صفحه اصلی اینستاگرام مربوط به پروفایل شما می باشد با ورود به این بخش می توانید کلیه پست های ارسال شده را مشاهده کنید و یا از طریق بخش Edit Profile به ویرایش پروفایل خود بپردازید.




پس از این توضیحات لازم است کمی عمیق تر به اینستاگرام بنگریم و تاثیر آن در فعالیت های تجاری را با معیارهای تجربی و اصولی مورد بحث قرار دهیم .




 




اینستاگرام گردش و سیر در تصاویر به اشتراک گذاشته شده است و یک سیستم عالی برای ثبت لحظات خاص و ارتباط با دیگران است. در واقع اینستاگرام یک جور نرم افزار ادیت عکس و به اشتراک گذاری آن می باشد که امروزه




این شبکه اجتماعی به صاحبان مشاغل فرصت معرفی محصولات و سرویس هایشان را میدهد.




استفاده از اینستاگرام برای شناساندن تجارت شما خیلی به صرفه و آسان است.




به عنوان مثال شما میتوانید تصاویر مشتریانی که از خرید و استفاده از سرویس و یا محصولات شما راضی هستند را پست کنید تا برند خود را معرفی کنید. برای اینکه به افراد زیادی در اینستاگرام خود برسید داشتن فالوور خیلی حیاتی است.




شما نمیتوانید ارزش داشتن فالوور را نادیده بگیرید، هر چقدر شما فالوور بیشتر داشته باشید شدت تبلیغات شما بیشتر خواهد شدهمچنین کسب و کار خود را بزرگ و بزرگ تر خواهید کرد و به درآمد های باور نکردنی خواهید رسید .




 






اینستاگرام در هر ماه حدود نیم میلیلارد کاربر فعال دارد. از همین رو نه تنها افراد برای به اشتراک گذاری لحظات و خاطرات خود از اینستاگرام استفاده می کنند، بلکه اینستاگرام عرصه مناسبی برای تبلیغ محصولات شده است. به ویژه که اینستاگرام نیز با ارائه سرویس ها و قابلیت هایی همچون استوری و ویدئو لایو جذابیت این شبکه اجتماعی را بیشتر کرده است. در این مقاله قرار است به این سوالات پاسخ دهیم که چگونه تعداد فالوورهای اینستاگرام خود را بالا ببریم؟متأسفانه گاهی برخی افراد از جمله بازیگران برای افزایش فالوور و افزایش لایک اینستاگرام به سراغ روش هایی غیر اصولی خرید فالوور فیک می روند که خب این روش ها علاوه بر داشتن مزایا دارای معایب زیادی هم می باشد. در اینجا ما سعی بر این داریم تا معرفی و آموزش راه کارهایی شما را در جذب مخاطب بیشتر آشنا کنیم تا به واسطه آن هم کسب و کار خود را رونق داده هم فالوورهای واقعی داشته باشید که خود این امر موجب می شود تا پیج های دیگر هم با شما وارد همکاری شده و به صورت اصولی باعث رشد پیج شما گردند .




 می خواهید چه کاری کنید ؟!




این اولین قانون هر تجارتی است. شما باید بدانید که قصد انجام چه کاری را دارید. کار مناسب خود را پیدا کنید. کار خود را در اینستاگرام تشخیص دهید. مخاطبان خود را شناسایی کنید و بفهمید که روی چه کسانی می خواهید تاثیر گذار باشید. شما هیچگونه پیشرفتی در اینستاگرام نخواهید داشت اگر ندانید روی چه افرادی و چگونه روی آنها تاثیر بگذارید.




صرفا ارسال سلفی ها و وعده های غذاییتان منفعتی برایتان نخواهد داشت. بنابراین مهم است که شما بدانید نقطه فروش شما در کدام قسمت اینستاگرام است و مهارت خود را در نشان دادن آن بخش بالا ببرید.




سعی کنید با انتشار مطالب خود چندین هدف را دنبال کنید




این باید واضح باشد، چیزی که در اینستاگرام منتشر می کنید باید از همه نظر کامل باشد. عکس ها و فیلم های بسیار جذاب که مردم آنها را لایک کرده و به اشتراک بگذارند. با این روش با تصاویری که بین افراد زیادی به اشتراک گذاشته می شود نفوذ شما در اینستاگرام بالا می رود.




عکس های زیبا همیشه در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی مورد استقبال قرار می گیرد. برای رسیدن به این هدف از فیلترهای اینستاگرام استفاده کرده و تصاویرتان را ویراش کنید. تحقیقات نشان می دهد که تصاویری که دارای فیلتر هستند ۲۱% بیشتر شانس دیده شدن دارند و ۴۵% بیشتر از تصاویر بدون فیلتر شانس دیده شدن دارند.




افرادی را فالو کنید که مناسب همکاری با شما هستند




یکی از بهترین راه‌ها برای وارد شدن به محدوده‌ی دید مردم و تحریک کردن آن‌ها به فالو این است که با آن‌ها وارد تعامل شوید. به لایک کردن عکس‌ها اکتفا نکنید بلکه نظری را هم در بخش کامنت‌ها بنویسید. برای انجام این کار اطمینان حاصل کنید که نظر شما به‌قدر کافی جذاب باشد؛ نوشتن یک کامنت سرراست مثل «چه عکس خوبی» فایده‌ی چندانی ندارد. نوشتن نظری ارزشمند بیشتر آن فرد را به بازدید از حساب کاربری شما ترغیب خواهد کرد و اگر عکس‌های خوبی داشته باشید احتمال زیادی می‌رود که به جمع فالوورهای شما بپیوندد.




البته نوشتن نظر با استفاده از یک گجت موبایل ممکن است پروسه‌ای زمان‌بر باشد. در این مورد هم وب‌سایت‌هایی نظیرIconoSquare وجود دارند که اجازه می‌دهند این کار را توسط رایانه‌ی شخصی خود انجام دهید. این سرویس‌ها علاوه بر ساده‌تر کردن پروسه‌ی نوشتن نظر و لایک کردن عکس‌ها، خدماتی نظیر آمارهای تحلیلی در مورد تعامل کاربران را هم ارائه می‌دهند.






برای استفاده از IconoSquare می‌توانید با حساب کاربری اینستاگرام خود وارد شده و سپس به دنبال هشتگی بگردید که با مضمون عکس‌های شما در ارتباط است. . پس‌ازآن در میان عکس‌های آن هشتگ جستجو کرده و هرگاه عکسی متناسب و ارزنده یافتید نظری برای آن بنویسید. احتمالا انجام این کار توسط رایانه‌ی شخصی برای شما هم بسیار سریع‌تر و ساده‌تر از به کار بردن گوشی موبایل خواهد بود.




نکته: تنها روی عکس‌های جدیدی که در یکی دو روز گذشته منتشر شده‌اند نظر بنویسید. همچنین بهتر است به‌جای نوشتن نظر روی عکس‌هایی که از قبل صدها نظر برای آن نوشته شده روی عکس‌هایی نظر بنویسید که تعداد اندکی نظر دارند. بدین ترتیب نظر شما میان نظرات دیگر گم نخواهد شد.




از فیلترهای مناسب برای ایجاد حس طراوت در مطالب خود استفاده کنید




یکی از عوامل مهم برای ساختن یک عکس عالی ظاهر و حسی است که آن تصویر دارد. اینستاگرام به شما امکان استفاده از گستره‌ی وسیعی از فیلترها را داده است. استفاده از این فیلترها می‌تواند به حفظ یکپارچگی فید عکس‌های شما کمک کند. سرویسی نظیرPopulargram لیست محبوب‌ترین فیلترهایی را که در حال حاضر استفاده می‌شوند به شما نشان خواهد داد.






البته بسیاری از افراد (ازجمله خود ما) ترجیح می‌دهند به‌جای استفاده از فیلترهای اینستاگرام عکس‌های خود را بیرون از اینستاگرام و با استفاده از یک اپلیکیشن ویرایش عکس دیگر ویرایش کنند تا به نتیجه‌ی دلخواه خود برسند. این رویکرد کنترل بسیار بیشتری روی نتیجه‌ی نهایی مهیا می‌کند. برای این افراد اینستاگرام تنها نقش ابزاری برای نمایش آثارشان را دارد.




هرچند مادامی‌که ظاهر و حس نتیجه‌ی نهایی با مضمون حساب کاربری شما و سلیقه‌ی مخاطبانی که قصد تعامل با آن‌ها را دارید هماهنگ باشد هیچ قانونی مبنی بر استفاده کردن یا استفاده نکردن از فیلترهای اینستاگرام وجود ندارد.




هرگز از سایر شبکه های اجتماعی غافل نشوید که خود یک سکوی پرش برای شماست




احتمالا استفاده از قدرت نفوذ شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر فیسبوک، توییتر یا گوگل پلاس برای وسیع‌تر کردن دسترسی کاربران به پست‌های شما مفید واقع خواهد شد. عکس‌های خود را در زمان‌هایی به اشتراک بگذارید که کاربران این شبکه‌های اجتماعی بیشترین فعالیت را داشته باشند. همچنین در حساب کاربری خود در این شبکه‌های اجتماعی لینک حساب کاربری اینستاگرام‌تان را اضافه کنید. بعلاوه می‌توانید از برچسب‌گذاری جغرافیایی (Geotagging) و هشتگ‌های مرتبط برای آگاه کردن مردم از محل حضور خود و موضوعی که در رابطه با آن پست می‌گذارید بهره بگیرید.






 




محکم گام برداشته و لغزش نکنید سعی کنید طبق اصول خود به جلو بروید




پس از آماده کردن حساب کاربری باید تصمیم بگیرید چه نوع عکس‌هایی را قصد دارید به اشتراک بگذارید. عکس‌هایی که منتشر می‌کنید باید هویت شما و مضمون موردنظر حساب کاربری‌تان را بازتاب دهد. اگر عکاس هستید طبیعتا هدف شما باید انتشار بهترین عکس‌ها از مجموعه‌ی آثارتان باشد. برای این منظور اطمینان حاصل کنید که تنها بهترین آثارتان را به اشتراک می‌گذارید و از انتشار هر چیزی که ممکن است زیر سطح استاندارد به نظر برسد خودداری کنید؛ این کار از جذابیت فید عکس شما می‌کاهد.




هدف بعدی این است که مضمون عکس‌های خود را هم‌راستا با مضمون اصلی حساب کاربری حفظ کنید. اگر عکاس خیابانی هستید پس فقط عکس‌های خیابانی منتشر کنید. اگر به عکاسی منظره، عکاسی هنری یا عکاسی پرتره علاقه دارید تلاش کنید عکس‌هایی که منتشر می‌کنید حول این موضوعات تمرکز داشته باشند. مردم بر اساس علاقه‌مندی خود شما را فالو می‌کنند و ممکن است با دیدن عکس‌های سلفی گاه‌وبیگاه یا ساندویچی گاز زده رغبت خود را نسبت به فالو کردن شما از دست بدهند.






 




 




دقت کنید در انتشار تصاویر هماهنگی در بعد زمان را رعایت کنید




در گام بعدی باید در مورد زمان‌بندی انتشار عکس‌های خود همانند سوژه‌هایتان به ثبات برسید. دیده شدن به‌صورت منظم در میان جریان عکس‌های فالوورها شما را در ذهن آن‌ها برجسته ساخته و کمک می‌کند عکس‌هایتان لایک‌های بیشتری بگیرند.




اگر اطمینان دارید که می‌توانید همواره و با روندی ثابت دو تا سه عکس در روز به اشتراک بگذارید این کار را انجام دهید. البته اگر این نوع برنامه‌ریزی برای شما قابل مدیریت نیست بهتر است به‌جای اجرای نامنظم آن با فواصل زمانی بیشتری عکس منتشر کنید. ولی مهم‌تر از همه‌چیز فراموش نکنید عکسی که منتشر می‌کنید باید کیفیت بالایی داشته و هم‌راستا با مضمون حساب کاربری شما باشد.




وقتی عکسی را منتشر می کنید حتما از موقعیت مکانی جهت برچسب گذاری جغرافیایی بهره ببرید




برای اینکه در جامعه محلی شناخته شوید، هنگام آپلود عکس هایتان ” اطلاعات موقعیت مکانی” یا Location  را به آن اضافه کنید. برچسب گذاری جغرافیایی عکس‌ها در سنگاپور روشی برای هک و ویروسی شدن عکس‌ها بود اما اینستاگرام به سرعت جلوی این کار را گرفت. هنگامی که شما یک پیغام متنی یا تصویری جدید در اینستاگرام دریافت می کنید برای شما نوتیفیکیشن هایی ارسال می شود .




 




 




 






همگام سازی تمام شبکه های اجتماعی که در آن فعالیت می کنید




تمام حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف را با انتخاب گزینه integration همگام کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا پستی را که به عنوان مثال در اینستاگرام می‌گذارید، به‌طور همزمان در سایر در سایر شبکه‌ها نیز قرار دهید. بدین شکل زحمت شما کمتر می‌شود و به‌طور مرتب همه شبکه‌های اجتماعی‌تان فعال باقی می‌مانند.




سلاح پنهان شما استفاده از گراف جست ‌وجوی شبکه اجتماعی است




یکی از فالوئرهای خود را در مرکز شبکه‌ای تارعنکبوتی تصور کنید. جستجو بر مبنای گراف به شما اجازه می‌دهد تا از طریق شناخت دیگر پیج‌های لایک شده توسط آن فرد، او را بهتر بشناسید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا دریایی از افراد با ذهنیت مشابه را پیدا کنید. این روشی جالب و نبوغ آمیز برای گسترده‌تر کردن شبکه اجتماعی‌تان است.




با خدمات ویژه خود را متمایز جلوه دهید




با پاداش‌هایی واقعی مسیرتان به سوی لایک بیشتر را هموارتر کنید. یک رستوران مکزیکی زنجیره‌ای فقط و فقط در صفحه شبکه اجتماعی خود اعلام کرد که در یکی از شعبات، بوریتوی (یک نوع ساندویچ) رایگان عرضه می‌شود. با این کار سیل فالوئر و افزایش لایک به سوی این صفحه جاری شد. چه کسی یک بوریتوی رایگان را نادیده می‌گیرد؟




 




 




به طور مستمر راه های ارتباطی خود با مشتریان مثل ایمیل و شماره تلفن آن ها را همگام کنید




با توجه به ضروری بودن ارائه ایمیل به شبکه‌های اجتماعی می‌توانید با همگام‌سازی لیست ایمیل‌های مشترکین شرکت با صفحه مجازی‌تان، آن‌ها ر در شبکه بیابید. همچنین برخی از افراد شماره تلفنشان را نیز در پروفایل خود قرار می‌دهند؛ بنابراین با همگام‌‌سازی لیست ایمیل‌ها و شماره تلفن‌های مشترکین می‌توانید فالوئرهای زیادی به‌دست آورید.




 




 




از پاسخ گویی به فالوورهای خود فرار نکنید در واقع مسئولیت پذیر باشد




بسیاری از برندهای بزرگ و شناخته شده سؤالات فالوئرهای خود را بی‌پاسخ می‌گذارند. شما می‌توانید با پاسخی صادقانه و مفید به آن‌ها کمک کنید. فراموش نکنید برای این کار با صفحه اجتماعی شغلی‌تان پیام بگذارید تا فالوئرهای بیشتری را جذب کنید.




باید حساب کاربری شما با برند کاری تان همسو باشد




اگر می‌خواهید مردم با جستجوی نام کاربری‌تان شما را پیدا کنند، مطمئن شوید که نام کاربری‌تان با نام برندتان همسو و یکسان باشد. از مخفف سازی نام کاربری‌تان جدا خودداری کنید و از تغییر گاه‌به‌گاه آن نیز بپرهیزید.




 




وقتی را برایپاسخ‌گویی منظم کنار بگذارید




ارسال محتوای جالب فقط بخشی از ماجراست. برای جذب فالوور شما باید به شکلی منظم به سؤالات، نظرات و شکایات پاسخ دهید.




 




کاربران پیشنهاد شده خود را دنبال کنید




 به تنظیمات خود بروید و روی نماد چرخدنده در سمت راست بالای صفحه خود کلیک کنید. روی «یافتن و دعوت از دوستان» و سپس «کاربران پیشنهادی» کلیک کنید.




 




 




تاثیرچهره در بیشتر دیده شدن را فراموش نکنید




 دن زارلا متوجه شد که تصاویر با چهره 35٪ بیشتر از کسانی که بدون آن بودند، دریافت میشوند.




 




با اینفولئنسر ها در تماس باشید و بخواهید ازشون برای شما پست بزارند اینجوری فالورهای شما چند برابر میشود




پس زمینه عکس ها را درست انتخاب کنید




بعضی از تحقیقات ثابت کرده اند که عکس های به رنگ آبی ۲۴% بیشتر از عکس های نارنجی و قرمز لایک می گیرد.




اواسط هفته مثلا در روزسه شنبه پست بگذارید




پست هایی که در اواسط هفته منتشر می شوند مشارکت بیشتری از پست هایی که در باقی روزها پست می شوند، می گیرند.




ساختار عکس را مشخص کنید




عکس هایی که این خصوصیات را دارند ۱۲۵% لایک های بیشتری از آنهایی که ندارند، می گیرند.




داستان تعریف کنید




از کپشن های عکس های خود برای تعریف کردن داستان مشارکت پذیر استفاده کنید. داستان سرایی کمک می کند تا ارتباط احساسی با برند و محصولات شما ایجاد شود، عکس هایی که داستان های فریبنده و اسرار آمیز دارد بیشتر به اشتراک گذاشته می شود.




تگ کردن افراد سرشناس باعث دیده شدن بهتر می شود




اگر می خواهید رویدادهای زنده را با عکس پوشش دهید، افراد مشهور در اینستاگرام را تگ کنید تا درصد انتشار و مشاهده ی آنها بالاتر رود.




 




از اَسنت وِی بهره بگیرید




برای رصد رشد اینستاگرام خود از اسنت وی استفاده کنید. دریابید که کدام عکس هایتان سر و صدای بیشتری در میان مخاطبانتان به راه انداخته است و آنها را بیشتر به اشتراک بگذارید.




 




همکاری با کاربران هم سطح خود




کاربرانی پیدا کنید که تعداد فالووری شبیه شما دارند بعد آنها را منشن کرده تا باهم رشد کنید.




یک اجتماعی از هشتگ های خاص مورد استفاده ی خود ایجاد کنید




یک کمپین یا مسابقه برای کاربران خود طراحی کنید و هشتگ های منحصر بفرد و مختص به خود را در آنجا بکار ببرید.




با عکس های منتشر شده انگیزش را هم منتشر کنید




عکس های انگیزشی در شبکه های اجتماعی سر و صدا راه می اندازد. با استفاده از ابزاری به نام Canva، تصاویر انگیزشی،موفقیت آمیز و الهام بخش منتشر کنید.




ارتباط از طریق اینستاگرام با مخاطب های خود




از گزینه ی تنظیمات اینستاگرام خود گزینه ی پیدا کردن دوستان را کلیک، تا با ایمیل لیست مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.




شبکه ای از اینفلوئنسرهای اینستاگرام ایجاد کنید




هشتگ های مرتبط با کسب و کار خود را جستجو کرده و افرادی را که بیشترین فالوور و درصد مشارکت را دارند، انتخاب کنید. کامنت برایشان بگذارید و توسعه دادن روابط خود را آغاز کنید.




آنالیزبا استفاده از از ابزار Crowdfire




از این ابزار برای آنالیز چگونگی تأثیر پست هایتان بر روی فالوورها یا آنهایی که آنفالو کرده اند، استفاده کنید.